Blog Post

Zacznij od strony WWW

Jak przygotować swoją stronę internetową do skutecznego marketingu internetowego

‍Strona internetowa jest internetową twarzą Twojej firmy i jest pierwszym miejscem, do którego zaglądają potencjalni klienci, aby dowiedzieć się więcej o Tobie i Twojej ofercie. Jeśli nie podoba im się to, co widzą, nie będą się trudzić kopaniem głębiej. Na szczęście istnieje wiele sposobów, dzięki którym możesz zoptymalizować swoją stronę internetową tak, aby lepiej trafiała do zamierzonych odbiorców. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak można zacząć na dobrej stopie z witryny i rozpocząć marketingu go skutecznie. Udana strategia marketingowa zaczyna się od solidnych podstaw. Twoja strona internetowa jest istotnym elementem tożsamości marki i doświadczenia odwiedzających. Niezależnie od tego, czy odwiedzający pochodzą z wyszukiwarek, mediów społecznościowych czy z innej strony, muszą być w stanie pracować z informacjami na Twojej stronie, aby zrozumieć, co robisz jako firma i jak mogą się z Tobą bezpośrednio skontaktować. Oto kilka prostych wskazówek, jak możesz przygotować swoją stronę internetową do sukcesu w marketingu internetowym:

Stworzyć przyjazne dla użytkownika środowisko strony

Pierwsze wrażenie, jakie robisz na odwiedzających Twoją stronę, jest kluczowe dla przekształcenia ich w klientów. Środowisko Twojej strony jest przedłużeniem wizerunku Twojej firmy, z własnym tonem i stylem, który może wpłynąć na to, jak potencjalni klienci postrzegają Twoją markę. Środowisko Twojej strony jest częścią tak zwanego lejka konwersji. Lejek konwersji to ścieżka, którą odwiedzający pokonuje, aby stać się klientem. Jest to sposób na zmierzenie skuteczności projektu witryny poprzez zmierzenie, ile osób wchodzi w każdą fazę lejka i ile z nich dociera do końca. Sposób, w jaki organizujesz treść, słowa, których używasz, obrazy i inne elementy projektu – wszystko to wysyła do odwiedzających sygnały o tym, jak poważna i godna zaufania jest Twoja marka. Wpływają również na to, jak łatwo ludzie znajdują to, czego szukają i czy decydują się zostać, czy odejść.

# Musisz pokazać swoją firmę jako eksperta

Znasz swój produkt w środku i na zewnątrz. Ale, jeśli chcesz przyciągnąć klientów, musisz im pokazać, a nie powiedzieć. Na przykład nie wystarczy po prostu powiedzieć, że Twój produkt oferuje najlepsze rozwiązanie jakiegoś powszechnego problemu. Musisz również wyjaśnić, jak to robi i dlaczego jest to najwłaściwszy dostępny wybór. Na przykład, możesz powiedzieć coś w stylu: “Nasz produkt jest najbardziej trwałym i odpornym na warunki atmosferyczne zamkiem rowerowym na świecie, ponieważ jest wykonany ze specjalnego rodzaju metalu, jest pokryty specjalnym wykończeniem antykorozyjnym i posiada gwarancję trwałości.” Możesz zauważyć, że w pierwszym przykładzie firma po prostu składa oświadczenie, podczas gdy drugi przykład pokazuje wiedzę firmy poprzez wyjaśnienie, jak produkt działa i dostarczenie dowodów potwierdzających. W zależności od charakteru Twojej firmy i produktów, być może będziesz musiał przyjąć bardziej subtelne podejście, pokazując, a nie opowiadając, używając faktów i statystyk, referencji i innych dowodów społecznych, aby zademonstrować swoją wiedzę.

Zachęcaj do podejmowania decyzji

Im dłużej ludzie spędzają na Twojej stronie, tym lepiej. Nie chcesz jednak, aby odwiedzający ugrzęźli w szczegółach lub znudzili się tak bardzo, że zrezygnują i odejdą. Chcesz, aby byli zaangażowani na tyle długo, aby podjąć decyzję w oparciu o zawartość Twojej strony. Możesz utrzymać zaangażowanie odwiedzających, umieszczając na każdej stronie tylko niezbędne informacje i organizując je w taki sposób, aby prowadziły odwiedzających konsekwentnie w kierunku podjęcia decyzji o zakupie. Jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, oznacza to zawężenie głównych stron produktów lub kategorii produktów, aby pokazać tylko najbardziej istotne informacje. Na przykład, strona prezentująca produkt dnia powinna pokazywać tylko ten przedmiot oraz opis jego głównych cech i zalet.

Strona musi być czytelna i jasno prezentować produkt

Kolejną ważną kwestią jest upewnienie się, że Twoja strona jest czytelna. Rozumiemy przez to, że język użyty na Twojej stronie powinien być odpowiedni dla zamierzonych odbiorców i że jest ona sformatowana w taki sposób, aby łatwo było się po niej poruszać. Na przykład, materiały do czytania powinny być przejrzyste i zorganizowane. Należy użyć odpowiedniego języka, aby opisać swoje produkty i usługi, nie będąc zbyt technicznym. Należy również jasno określić, które sekcje witryny są przeznaczone dla różnych typów odwiedzających, takich jak klienci, potencjalni klienci i media. Pomoże to odwiedzającym łatwo znaleźć potrzebne im informacje.

Cena ma znaczenie

Na koniec cena produktu, o które można pisać książki, niemniej jednak jest ona kluczowa. Nie warto konkurować tylko ceną, ale jest aspekt szalenie istotnyż w zwiększaniu szansy na sprzedaż. Nie wspominamy o cechach samego produktu, tylko generalizujemy iż warto i trzeba mieć na uwadzę politykę cenową od samego poczatku.

Podsumowanie

Pierwsze wrażenie, jakie robisz na odwiedzających Twoją witrynę, jest kluczowe dla przekształcenia ich w klientów. Musisz pokazać swoją firmę jako eksperta i zachęcić do podejmowania decyzji, aby utrzymać zaangażowanie odwiedzających na tyle długo, aby podjęli decyzję o zakupie. Strona musi być czytelna i jasno prezentować produkt. Ważne jest również, aby upewnić się, że Twoja strona jest łatwa w nawigacji.