Blog Post

W Google Ads – od czego zacząć?

Świat reklamy cyfrowej może być onieśmielający dla małych firm. Istnieje wiele nowych terminów i opcji, które trzeba zrozumieć, co sprawia, że nie wiadomo, od czego zacząć. Na szczęście Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords) to platforma, w której można się poruszać dość łatwo przy skupieniu się na elementach najważniejszych. Niezależnie od tego, czy prowadzisz lokalny sklepik, czy niewielką markę internetową, możesz wykorzystać reklamy Google na wiele sposobów, aby przyciągnąć więcej klientów do swojej witryny, budować markę i osiągać wymierne wyniki. Reklama w Google to także jeden z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia z przekazem do potencjalnych klientów dla małych firm. W połączeniu z odpowiednią strategią i zdrowym budżetem, Reklamy Google mogą być skutecznym sposobem dla prawie każdej marki (niezależnie od tego, jak duża lub mała) na zwiększenie zasięgu i ruchu w witrynie.

Buduj świadomość marki za pomocą reklam

Możesz użyć Google Ads dla małych firm, aby budować świadomość marki poprzez umieszczanie reklam i kierowanie ich do ludzi w Twojej okolicy, dzięki ustalonej przez Ciebie wielkości dziennego budżetu reklamowego do wykorzystania w Google Ads. Będziesz w ten sposób mógł kierować swoje reklamy do potencjalnych klientów szukających pobliskiej np. restauracji za pomocą Google Ads. Ten rodzaj reklamy ukierunkowanej zapewnia potencjalnym klientom istotne informacje o Twojej firmie, a także odróżnia Cię od konkurencji, która walczy o te same miejsca na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Dotarcie do właściwego odbiorcy czyli grupy tzw. In-Market w sieci wyszukiwania

Ważne jest, aby określić właściwe osoby do których kierujesz swój komunikat. Prowadzenie szerokiego zasięgu jest nie tylko nieskuteczne, ale może być również kosztowne i czasochłonne. Zamiast tego skup się na docieraniu do osób, które najprawdopodobniej będą zainteresowane Twoim produktem lub usługą. Możesz to zrobić poprzez dopasowanie “FRAZ SŁÓW KLUCZOWYCH” w kampaniach wyszukiwania. Następnie należy opracować jasny przekaz, który bezpośrednio przemawia do potrzeb tych grup i odpowiednio dostosować swoje działania na stronie WWW lub w lokalu.  

Ważne -> możliwie korzystaj tylko ze słów kluczowych z dopasowaniem przybliżonym i ścisłym

https://support.google.com/google-ads/answer/2407779?hl=pl

Dopasowanie nagłówków w Google Ads to kluczowy element

Jeśli chodzi o reklamę, istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na wydajność kampanii. Jednym z największych czynników jest treść reklamy. Obejmuje to takie rzeczy jak nagłówki, kopie i obrazy. Dopasowując treść reklamy do zapytania użytkownika, możesz poprawić współczynnik klikalności (CTR), który jest jedną z głównych metryk, jakich Google używa do mierzenia wydajności reklamy.

Na przykład, jeśli chcesz promować swój sklep internetowy za pomocą banera reklamowego, ważne jest, aby dopasować nagłówek reklamy do zapytania użytkownika, tak aby był on odpowiedni do jego zainteresowań. Podobnie, jeśli chcesz promować wydarzenie, powinieneś upewnić się, że dopasujesz tytuł wydarzenia i obraz do zapytania użytkownika, tak aby zobaczył go, gdy go wyszuka.

Ważne -> CTR to jeden z najważniejszych wskaźników skuteczności przekazu. Im większy tym lepszy, dużo zależy od rodzaju kampanii i niszy biznesu.  

Wnioski

Reklamy Google to dla małych firm jeden z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia ze swoim przekazem do potencjalnych klientów. Reklamy te są również jednym z najszybciej działających sposobów dotarcia ze swoim przekazem do tych klientów. Oprócz tego, że są niedrogie, są łatwe w użyciu i proste do skonfigurowania. Z tych powodów Google Ads mogą być skutecznym sposobem dla prawie każdej marki (niezależnie od tego rozmariu firmy) na zwiększenie zasięgu i ruchu w witrynie.